2013. június 15., szombat

mangó gyümölcs

Egy helyről lehet kapni más féle mangót, ez a cul.nár.s(i,i). Azt nem lehet mondani, hogy olcsón, de legalább lehet kapni. A pénztárnál vettem észre az akciós mangót, ami egyenesen Indiából jött. Ránézésre teljesen felkészültem arra, hogy lehet nem tudom megenni, de a kíváncsiság nagy volt, hogy a magjából milyen növény fog kinőni. A cél egy poliembrikus mag.
Íme, így nézett ki:


Majdnem, hogy csak kifojt a kezemből, de könnyen meg lehetett hámozni, és az íze nagyon finom volt. Életemben most ettem először igazán finom mangót. A múltikban kapható mangó meg se közelíti. A magja szerencsére jó volt, most csíráztatom.


11 megjegyzés:

  1. Kedves Márton! Most találtam rá erre a bejegyzésre, és egy kis segítséget szeretnék kérni. Május 1-én ettem Jackfruit gyümöcsöt és megtetszett a magja így kicsíráztattam és elültettem földbe.Azóta roham tempoban növekszik most hozza a 3. levelet.Nincs kint a szabadban egy kis "üvegházban" van. Kérdésem mit csináljak majd vele a télen, és szabadba majd ki tudom e ültetni vajon megtudja-e szokni ezt az éghajlatott? Előre is köszönöm a választ. Danizs Éva

    VálaszTörlés
  2. Kedves Éva! Örülök, hogy írtál. A helyzet az, hogy a jackfruit egy trópusi növény. Ezért a mi éghajlatunkat nem fogja bírni. Télen egy meleg szobában legyen, ahol van elegendő fény. +10 foknál ne legyen hidegebb helyen. üdv: Petróczki Márton

    VálaszTörlés
  3. Kedves Márton! Köszönöm a gyors választ nyáron nics gond el van kint télen megint a lakásban megtudom oldani elég meleg van nálunk. Csak úgy tudom,hogy elég nagyra mondhatni óriásira nő a fa és úgy látom gyorsan is nő, akkor pár év múlva dobhatom ki? Úgy örültem, hogy hátha lesz egy nem mindennapi fám! Üdv: Danizs Éva

    VálaszTörlés
  4. Kedves Éva! Igen, valóban nagyra fog nőni. A cserépben nem fog olyan gyorsan növekedni, illetve még vissza vágással is kordában lehet tartani. Üdv: Petróczki Márton

    VálaszTörlés
  5. Kedves Márton! Köszönöm a jó tanácsokat további jó növénygondozást kívánok. Danizs Éva

    VálaszTörlés
  6. Szia!
    Mostanában próbálkoztam mangó ültetéssel, és a Trópus a télben rendezvényen vett gyümölcs magja ígéretesnek tűnt. Mikor megjelent a második adag levél rajta, az első 4 levélke elkezdett leszáradni. A harmadik adag levél növekedése alatt az előző csoport szintén feladta. Bár 30-35 centi magas cserépben van, mégis kilóg alul a gyökere, aminek a vége elbarnult, a kettőnek van köze egymáshoz? Van valami hasonló tapasztalatod? A növény 24 °C-ban lakik, ritkásan öntözöm hogy ne tocsogjon, és a leveleit időnként spriccelem. Azóta 3 másik mangóm is kikelt, de azok egyelőre nem mutatnak hasonló jeleket, igaz, a leveleik még fejletlenebbek. Tudnál valami tanácsot adni?
    Köszi: Gabi

    VálaszTörlés
  7. Szia! Esetleg fényhiány. Két locsolás között kissé ki kell száradnia, de a víz kell neki. Most télen raktam az 5 fokos lépcsőházba mangót és ott is jól érzi magát. Régen a vásárolt mangó elkezdett tönkre menni ott, de a magoncok bírják az 5 fokot is. Szerintem nincs elég fény, próbáld az ablak mellé rakni.

    VálaszTörlés
  8. Rendben.. És abban tudnál segíteni, hogy a mangó és a licsi karógyökerét mennyire szabad hagyni nőni? Mennyire tartsam luxusban, úgyértem például nagyon magas cserépben, hogy mélyre kúszhasson? Be szabad csípni a gyökér csúcsát, hogy inkább oldalra terjeszkedjen?

    VálaszTörlés
  9. A licsinek nincs annyira karó gyökere. Az elején úgy tűnik, hogy igen, de hamar besűrűsödik a gyökérzete. Neki elég kisebb cserép is. A mangónak kifejezetten karógyökere van. Érdemes 20-30cm-ig meghagyni a karógyökeret, és utána vissza csípni vagy hagyni hogy magától megálljon a cserép alján. Fiatal korában különösen érzékeny a gyökér piszkálásra, a vissza vágást nem is bírja, ezért tényleg csak a gyökér végét csípd le. A vizet úgy is a hajszál gyökereken fogja felvenni amik a karó gyökér oldalán nőnek, minél hosszabb a gyökér annál több lesz belőlük. Én egy pet palackot használok a mangóknak, nagyon jól bevált. Az inkubátorban előnevelem őket és egy ilyenbe beültetem.

    VálaszTörlés
  10. Köszi! Még a licsikkel kapcsolatban szerettem volna kérdezni, hogy te használsz valamilyen mikorrhiza gombát? Vagy anélkül is szépen fejlődnek? Én rendeltem anno, de még nem volt alkalmam kipróbálni.

    VálaszTörlés
  11. Nemrég ültettem el két mangó magot. szépen kicsíráztak, el is kezdtek nőni. Az egyik magból két növényke is megindult. Volt ahol azt olvastam, hogy ilyenkor csak az egyiket szabad meghagyni. Én nem szívesen bolygatnám meg. Az egy magból növő hajtások közül az egyik már 10 cm-s a másik még csak 2. Muszáj leszek választani közülük?

    VálaszTörlés