2012. november 17., szombat

Újra 'Trópus a télben'

A Füvészkertben megint meg volt tartva a 'trópus a télben' nevezetű kiállítás/vásár. A dátum: 2012.november.17-18. A kiállítás a kastély fölső szintjén volt, színes plakátok és gyümölcsök voltak. A vásár kint volt, tavaly több stand volt, de most is jó volt. A tavalyi felhozatalhoz képest most megint voltak újak, de valamit meg nem lehetett kapni. Tavaly például volt kakaó de nem volt jackfruit, idén pont fordítva volt. Amiből magot szerettem volna szerezni, de nem sikert: az a tomatillo, kakaó és durián.
Az idei zsákmány:

Egyesével:
Vörös húsú pomeló:

Chayote(egymagvútök):

Longán:

Kurkuma:

Szalakkapálma:

Mangosztán:

Rambután:

Jackfruit(gyümölcshús darabka):

A gyümölcsök értékelése:
A pomelóval kezdem, örülök, hogy újabb fajta pomelóhoz is hozzá lehetett jutni, a boltban csak a hálós honey-t lehet kapni. Nagyon reméltem, hogy lesz benne mag, sajnos nem volt benne, de jó íze van.
A chayote-val sok tapasztalatom még nincs, nem is gyümölcs, hanem zöldség, és a magot benne kell hagyni, ha szeretném kihajtatni.
A longán-nak nagyon örülök, tavaly nem találtam, most sikerült venni. A magok jónak tűnnek, egy termésben egy mag van. Finom gyümölcs, íze olyan mint a licsinek.
Kurkuma, a rizómák élnek és kihajtatás céljából vettem. Egyébként fűszer.
A szalakkapálma termése szerencsére érett volt. A héját leszedve érdekes 'illatok' voltak, mondhatni már büdösnek érződött, viszont semmi baja nem volt, és megkóstolva finom íze van, egyszerre több gyümölcs ízét lehet érezni. Két magot találtam benne.
A mangosztán is finom. Felvágva egy vastag ehetetlen héj veszi körül a fehér gyümölcshúst. A gyümölcshús állaga és íze a licsire hasonlít, viszont több gerezd van egymás mellett. Több kicsi gerezd amiben nem találtam magot, de volt egy nagyobb, amiben meg volt mag. Próbáltam a magról leszedni a gyümölcshúst, de nagyon erősen ragaszkodott, a csap alatt már meg tudtam mosni, azonban a mag ketté esett, és a kinézetén se látszódott, hogy életképes lenne. Sajnos ebből nem tudtam magot gyűjteni.
A rambután is olyan mint a licsi, akár szőrös licsinek is nevezhető. Annyiban más, hogy a magja nem sötét barna, hanem fehéres szürkés és kissé lapítottabb, a héja nem rücskös hanem szőrös. A három termésből három mag lett.
Amire már egy éve várok az a jackfruit. Tavaly azért nem lehetett kapni, mert a termő helyén árvíz volt. Most lehetett kapni, de nem egy hatalmas termést, hanem gyümölcshús darabokra volt szedve, és egyesével külön voltak zacskózva. Az ára kissé drága volt egy ekkora kis darabért de nem is tudnék ilyenhez hozzá jutni. Az eladó szerint nem volt bennük mag, illetve a nagyobbakban található esetleg mag. A legnagyobbat kiválasztva otthon derült ki, hogy van benne mag. A mag jó nagy, vese formájú. A gyümölcs íze finom és egyedi.
Összességében jó volt, sikerült új fajtákat begyűjteni, viszont az 1-2 eltervezett gyümölcs pont nem volt.

4 megjegyzés:

  1. Szia !
    Nekem sikerült a mangosztánból magokat szednem, ha kihajtanak, küldök szívesen növénykét.?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia!

      Köszönöm, hogy írtál. Ha sikerül, természetesen érdekel. :)

      Törlés
    2. OK, remélem sikerül, és akkor jelentkezek .

      Törlés